Sprawy o błędy medyczne
O czym jest usługa
Pomagamy Klientom w sporach związanych z organizacją i procesem leczenia pacjentów. Występujemy z roszczeniami odszkodowawczymi lub bronimy przed koniecznością ich ponoszenia. Reprezentujemy Klientów przed sądami powszechnymi, jak również przed wojewódzkimi komisjami do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, a także na etapie postępowania przed ubezpieczycielem czy Rzecznikiem Praw Pacjenta.
Kto jest adresatem
Pacjenci i ich osoby najbliższe. Prywatne i publiczne podmioty lecznicze. Pracownicy ochrony zdrowia (lekarze, pielęgniarki, fizjoterapeuci itd.).
Jakie problemy rozwiązuje
Pomaga uzyskać rekompensatę, w szczególności za błędne leczenie i naruszenie praw pacjenta. Chroni przed roszczeniami skierowanymi do podmiotów leczniczych lub pracowników służby zdrowia.
Kiedy trzeba/można z niej skorzystać*
Kiedy podmiot leczniczy uchyla się od odpowiedzialności za leczenie pacjenta, kiedy osoba uprawniona występuje z roszczeniem przeciwko podmiotowi leczniczemu lub personelowi medycznemu.
Co Klient zyskuje:
- uzyskanie rekompensaty za skutki błędnego leczenia,
- wybór najlepszej drogi dochodzenia roszczeń,
- doświadczenie w sprawach o błędach medycznych po stronie podmiotów leczniczych, jak również po stronie pacjentów,
- opracowanie najkorzystniejszej linii obrony przed roszczeniami,
- reprezentacja na etapie postępowania przedsądowego, sądowego oraz przed wojewódzkimi komisjami do spraw orzekania zdarzeniach medycznych i innymi instytucjami zajmującymi się wyjaśnianiem spraw medycznych.
Jakie są zagrożenia / co się stanie, jeżeli Klient z niej nie skorzysta?*
- nieuzyskanie rekompensaty za skutki błędnego leczenia,
- konieczność pokrycia roszczeń,
- ryzyko poniesienia odpowiedzialności dyscyplinarnej,
- ryzyko zwiększenia kosztów ubezpieczenia OC.