Sprawy o błędy medyczne
Pomagamy klientom w sporach związanych z organizacją i procesem leczenia pacjentów. Występujemy z roszczeniami odszkodowawczymi lub bronimy przed koniecznością ich ponoszenia. Reprezentujemy klientów przed sądami powszechnymi, jak również przed wojewódzkimi komisjami do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, a także na etapie postępowania przed ubezpieczycielem czy Rzecznikiem Praw Pacjenta.
Dla kogo:
Pacjenci i ich osoby najbliższe. Prywatne i publiczne podmioty lecznicze. Pracownicy ochrony zdrowia (lekarze, pielęgniarki, fizjoterapeuci itd.).
W czym pomagamy:
Pomagamy uzyskać rekompensatę, w szczególności za błędne leczenie i naruszenie praw pacjenta. Usługa chroni przed roszczeniami skierowanymi do podmiotów leczniczych lub pracowników służby zdrowia.
Z usługi należy skorzystać, kiedy podmiot leczniczy uchyla się od odpowiedzialności za leczenie pacjenta lub kiedy osoba uprawniona występuje z roszczeniem przeciwko podmiotowi leczniczemu lub personelowi medycznemu.
Jakie są korzyści:
– uzyskanie rekompensaty za skutki błędnego leczenia,
– wybór najlepszej drogi dochodzenia roszczeń,
– doświadczenie w sprawach o błędach medycznych po stronie podmiotów leczniczych, jak również po stronie pacjentów,
– opracowanie najkorzystniejszej linii obrony przed roszczeniami,
– reprezentacja na etapie postępowania przedsądowego, sądowego oraz przed wojewódzkimi komisjami do spraw orzekania zdarzeniach medycznych i innymi instytucjami zajmującymi się wyjaśnianiem spraw medycznych.
Jakie są zagrożenia w przypadku braku usługi:
– nieuzyskanie rekompensaty za skutki błędnego leczenia,
– konieczność pokrycia roszczeń,
– ryzyko poniesienia odpowiedzialności dyscyplinarnej,
– ryzyko zwiększenia kosztów ubezpieczenia OC.