Mediacje pracownicze
O czym jest usługa
W przypadku gdy pojawiają się spory w miejscu pracy, nie zawsze udaje się zażegnać spór wewnętrznie. Czasami niezbędne jest wsparcie neutralnej osoby. Bezstronny mediator wspiera strony i taktownie ukierunkuje spór w stronę jego rozwiązania. Mediacje mają też na celu odbudować dobre i konstruktywne relacje, które są podstawową wartością firmy, poprawią jej wydajność i będą podstawą dobrej atmosfery w zakładzie pracy.
Kto jest adresatem
Każdy przedsiębiorca, każdy podmiot gospodarczy, w którym niezbędne jest nowoczesne zarządzanie zespołem, któremu zależy na prawidłowych relacjach w zespole, któremu zależy na nierotującym zespołem specjalistów i konstruktywnym rozwiązywaniu sporów/konfliktów.
Jakie problemy rozwiązuje
W przypadku pojawienia się konfliktów w zespołach, w których z przyczyn obiektywnych, czasem niezależnych od pracodawcy nie sposób znaleźć konstruktywnego rozwiązania. Mediacja pracownicza daje zarówno pracodawcy, jak i pracownikowi przestrzeń do swobodnej wypowiedzi, co skłania do docierania do sedna problemów. Skutkiem mediacji może być nie tylko zażegnanie danego konfliktu, ale może często wpływać też poprawę wzajemnych relacji, także w sferach nieuświadomionych.
Kiedy trzeba/ można z niej skorzystać*
W przypadku pojawienia się trudnych konfliktów, w których powstaje potrzeba zadbania o interesy obu stron (pracownika i pracodawcy), za pośrednictwem neutralnej osoby trzeciej – mediatora.
Co Klient zyskuje:
- konstruktywne rozwiązanie sporu,
- dotarcie do podłoża konfliktu i szansę na rozwiązanie sporu kompleksowo,
- poczucie bezpieczeństwa po stronie pracownika, który czuje się usłyszany przez pracodawcę.
Jakie są zagrożenia / co się stanie, jeżeli Klient z niej nie skorzysta?*
- Występuje prawdopodobieństwo zaostrzenia się konfliktu.
- Spadek wydajności pracowników w związku z brakiem odpowiedniej reakcji pracodawcy.
- Stopniowy wzrost braku motywacji u pracowników zmierzający do zmiany miejsca pracy.